728x90
반응형

2023년 3월 고1 모의고사 19번

On a two­week trip in the Rocky Mountains, I saw a grizzly bear in its native habitat.

 

trip - 여행

native - 토착의
로키산맥에서
2주간의 여행 중, 나는 자연 서식지에서 회색곰 한 마리를 보았다.

At first, I felt joy as I watched the bear walk across the land.

 

joy - 기쁨

land -
처음에 나는 그 곰이 땅을 가로질러 걸어가는 모습을 보멘 때 기분이 좋았다
.

He stopped every once in a while to turn his head about, sniffing deeply.

 

stopp - 멈추다

sniff - 킁킁거리다
그것은 이따금 멈춰 서서 고개를 돌려 깊게 코를 킁킁거렸다
.

He was following the scent of something, and slowly I began to realize that this giant animal was smelling me!

 

follow - 따라가다

scent - 냄새
그것은 무언가의 냄새를 따라가고 있었고
, 나는 서서히 거대한 이 동물이 내 냄새를 맡고 있다는 것을 깨닫기 시작했다!

I froze.

 

freeze - 얼어붙다
나는 얼어붙었다
.

This was no longer a wonderful experience; it was now an issue of survival.

 

experience - 경험

survival - 생존
이것은 더는 멋진 경험이 아니었고
, 이제 생존의 문제였다.

The bear’s motivation was to find meat to eat, and I was clearly on his menu.

 

motivation - 동기

menu - 메뉴
그 곰의 동기는 먹을 고기를 찾는 것이었고
, 나는 분명히 그의 메뉴에 올라 있었다.

sad angry       delighted scared

satisfied jealous       worried relieved

frustrated excited

 

 

 

정답 확인

잠깐! 여기서 정답을 확인해 보고 가세요.

 
 
1에서 5까지의 숫자를 입력하세요:

당신의 광고 클릭이 세상을 바꿀 것입니다!

728x90
반응형
Posted by 애니보카
,